SZJA bevallás - nyilatkozatok

SZJA bevalláshoz a nyilatkozatok beadási határideje: 2016. január 31. Mindenkinek kell nyilatkozni, de sokaknak érdeke is az! Például azoknak, akik igénybe vehetnek családi kedvezményt – 🙂 Határidő: 2016. február 1.

Ahhoz, hogy a családi kedvezményeket már januártól igénybe vehesse, 2 napja van, hogy az ehhez szükséges nyilatkozatokat leadja a munkáltatójának, könyvelőjének, vagy beadja a NAV-ba.

Szorít az idő!

Minden embernek a munkáltatójától, ha saját cégben foglalkoztatott, akkor a cég könyvelőjétől meg kellett már kapnia azokat a nyilatkozatokat, amelyeket február 1-ig kell kitöltve visszaadni.

Mivel a február 12-ig benyújtandó 08-as bevallást már a kitöltött nyilatkozat szerint kell a munkáltatónak/könyvelőnek benyújtani – szorít a határidő.

A nyilatkozat hiányában, kevesebb lesz a nettó bére!

Amennyiben a munkáltató vagy könyvelő a határidőre nem kapja meg a nyilatkozatot például a családi kedvezményről a február 12-ig benyújtandó 08-as bevallás beadási határidejéig, a magánszemély január hónapra azt már nem tudja érvényesíteni, azaz annyival több SZJA-t vonnak le tőle, annyival lesz kevesebb a nettó bére.

Ezt a kedvezményt, amit a nyilatkozat hiánya miatt nem vehet igénybe, legközelebb csak következő év elején, az önadózóként benyújtott SZJA bevallásában lesz lehetősége visszaigényelni. Ez vonatkozik minden más, például a fogyatékosság miatt kapott adókedvezményre is!

Milyen adózást választ?

Az “önadózó, céges-, illetve NAV-os adózó leszek” témakörrel is ugyanez a helyzet. Bármelyiket választja a magánszemély, azt is a fent említett bevalláson kell jelezni a munkáltatónak, illetve a könyvelőnek.

Ugye tudja, hogy a NAV-os bevallást akkor választhatja, ha kizárólag munkaviszonyból származó jövedelme volt, és nem vett igénybe adókedvezményt!

Tehát, miről kell nyilatkozni?

• Milyen adózó lesz? Önadózó, céges adózó vagy NAV adózó?
  • Családi kedvezményről.
  • 2016. évben adóelőleg meghatározása során figyelembe vehető költségekről (pl. bérleti díj 10 %-os tételes költségelszámolás).
  • 2016. évben figyelembe vehető személyi SZJA kedvezmény érvényesítéséről (fogyatékosság, rokkantság).

Nyilatkozatok letöltése

Az alábbi oldalról az összes nyilatkozat letölthető a kitöltési útmutatóval együtt!!!

Ritter Edit

Üdvözlettel: